^Догори

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Електронний щоденник

logo

Кращий у навчанні

best sm

Національна дитяча «гаряча лінія»

116111

Відеотека

video camera 5

Графік ЗНО-2019

Основна сесія
21 травня математика
23 травня українська мова 
і література
27 травня іспанська мова,
німецька мова,
французька мова
28 травня англійська мова
30 травня фізика
04 червня історія України
06 червня біологія
11 червня географія
13 червня хімія

Понінківська ЗОШ І-ІІ ст.

Психологічна підтримка в Понінківській ЗОШ І-ІІ ступенів

Будьмо знайомі!

Гончаренко Людмила Миколаївна,

практичний психолог і соціальний педагог Понінківської ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

   ПОРАДИ психолога допоможуть полегшити адаптаційний період першокласника в школі, а також підкажуть батькам правильну лінію поведінки на цьому новому етапі життя.

  1. Зберігайте спокій і впевненість в тому, що все буде добре. Звичайно, кожна мама чи тато хвилюються за свою дитину, особливо в такий відповідальний момент – перший раз в перший клас. Але пам’ятайте, що саме своїм настроєм і своїми думками, ми формуємо у дитини установку на майбутнє навчання в школі. Тому намагайтесь продемонструвати дитині свою впевненість в тому, що все буде добре, свій спокій і віру в сина/дочку. Ні в якому разі не лякайте дитину школою, стримуйте свої побоювання і острахи.
  2. Формуйте позитивне ставлення до школи і вчителів, але водночас будьте чесними. Не варто ідеалізувати школу, говорячи, що там буде безмежно весело, цікаво, захоплююче. Слід говорити правду про можливі труднощі, про необхідність слухати вчителя, виконувати інструкції, які інколи не подобаються. Але обов’язково переконуйте дитину в тому, що все буде добре, що вона справиться.
  3. Завжди позитивно відзивайтеся про школу і вчителів. Діти в такому віці все ще дуже залежні від батьківської думки. Вони складають свою думку, своє враження про щось нове (в даному випадку про школу) на основі висловлювань і ставлень батьків. Тому, якщо ви хочете, щоб вчитель став авторитетом для вашого першокласника, ніколи не говоріть поганого про нього при дитині. Це сприятиме гарній поведінці дитини в школі.
  4. Уникайте додаткових стресів і навантажень. Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Початок навчання у школі і так є серйозним стресом для 6-7-річних дітей. Тому, якщо заняття спортом і музикою здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини, почніть водити її туди за рік до початку навчання або після того, як диина адаптується. Повноцінний відпочинок дуже важливий. Тому нехай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, граючись з друзям.
  5. Слідкуйте за режимом дня і повноцінним харчуванням. Розпорядок дня, який не змінюється, допоможе дитині швидше адаптуватися до нових умов. Якщо ваш першокласник – шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину. Особливо зверніть увагу на харчування дитини.
  6. Будьте особливо уважними до почуттів дитини в перші місяці. Не пропускайте труднощі, які можливо, виникнуть у дитини. Слухайте сина/дочку, говоріть про школу, про події, про почуття. Будьте з дитиною більш терплячими і чуйними, щоб вона відчувала спокій і підтримку вдома.

Успіхів вам!!!


Анкета для батьків майбутніх першокласників

  1. Ім’я, прізвище дитини ___________________________________________
  2. Склад сім’ї (підкресліть) : повна, неповна
  3. Чи є в дитини старші (молодші) брати або сестри? ___________________
  4. З ким із дорослих вона проводить більше часу? ______________________
  5. Чи відвідувала дитина дитячий садок? Якщо так, то з якого віку? Чи охоче туди ходила? ________________________________________
  6. Які покарання використовуєте? ____________________________________
  7. Чи є у дитини вдома постійні обов’язки? Які саме? ___________________
  8. Як спілкується з ровесниками? (підкресліть): ініціативно; очікує, коли з нею заговорять; уникає спілкування.
  9. Як спілкується з дорослими? (підкресліть) : спокійно; обережна у спілкуванні; складно, особливо з незнайомими.
  10. Яким іграм малюк надає перевагу? (підкресліть) : настільним; рухливим; індивідуальним; колективним.
  11. Чи має бажання йти до школи? _______
  12. Вкажіть рівень підготовки малюка (підкресліть, допишіть):
    а) знає літери (всі, деякі);
    б) вміє читати (по складах, словами,____________________________)
    в) вміє лічити ( в межах ____);
    г) вміє додавати (в межах _____);
    д) вміє віднімати ( в межах ____).
  13. Чи може дитина сама себе розважити? (підкресліть) : може; ні; шукає товариства дорослих.
  14. Як оцінюєте рівень розвитку дитини? (підкресліть) : відповідає віковим особливостям; випереджує однолітків; має проблеми з розвитком.
  15. Що додатково хочете повідомити про дитину? ___________________________________________________________

Рекомендації батькам гіперактивних дітей

  1. У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи.
  2. Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
  3. Говоріть стримано, спокійно і м’яко.
  4. Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
  5. Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
  6. Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.
  7. Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня.
  8. Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах, на ринках, у ресторанах чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
  9. Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання, гіперактивності.
  10. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.


Профілактика суїцидальної поведінки серед учнівської молоді


Соціальний педагог виконує такі функції:

  • • діагностичну - вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на учнів;
  • • консультативну - дає рекомендації (поради) учням, батькам, педагогам та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу;
  • • захисну - забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав учнів, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);
  • • профілактичну і просвітницьку - переконує учнів в доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;
  • • соціально-перетворювальну - надає соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій підлітків ; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
  • • організаційну - координує діяльність й взаємодію усіх суб'єктів соціального виховання; сприяє соціально корисній діяльності учнів, формує демократичну систему взаємостосунків.

Поради батькам дітей з особливими потребами

  1. Ніколи не жалійте дитину через те,що вона не така, як усі.
  2. Даруйте дитині свою любов та увагу,однак не забувайте про інших членів родини,котрі її теж потребують.
  3. Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне ставлення і уявлення про свою дитину.
  4. Організуйте свій побут так,щоб ніхто в сім'ї не відчував себе «жертвою»,відмовляючись від свого особистого життя.
  5. Не відгороджуйте дитину від обов'язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.
  6. Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна гордитися вами.
  7. Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.
  8. Частіше розмовляйте з дитиною.
  9. Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.
  10. Частіше звертайтеся за порадами до педагогів та психологів.
  11. Звертайтеся до родин, у яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.
  12. Пам'ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя.

Корисні посилання

МОН   Освіта в Україні та за кордоном   Хмельницький ОІППО