Науково-методична робота в НВК - це спеціальний комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного вчителя. Цей комплекс орієнтований перш за все на підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті - на підвищення якості й ефективності освітнього процесу.
Основними завданнями науково-методичної роботи в НВК є:
• вивчення особистісних рис і можливостей кожного вчителя, формування творчого працездатного колективу;
• глибоке і різнобічне освоєння різнобічних вимог Закону України "Про загальну середню освіту" та Концепції 12-річної загальноосвітньої школи, реалізація їх у практичній діяльності колективу шляхом здійснення завдань педагогічних проектів "Обдарованість", "Освічена особистість", "Ерудит", "Творчий учитель";
• поглиблення філософсько-педагогічних знань, що спрямовані на відродження та розвиток національної освіти в Україні, вдосконалення знань педагогів з теорії і методики навчання та виховання, психології, етики, естетики;
• вивчення питань теорії і наукових досягнень з предмета, що викладається вчителем, оволодіння сучасною науковою методологією;
• розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм і методів науково-методичної роботи, оновлення її змісту на основі особистісно орієнтованої педагогіки навчання та виховання;
• забезпечення особистісно орієнтованого підходу на засадах ідей толерантності до здійснення методичної роботи у навчально-виховному комплексі;
• дослідження рівня ефективності індивідуальної та колективної науково-практичної та експериментальної роботи вчителів з розробки та впровадження перспективних освітніх технологій;
• удосконалення змісту науково-методичної роботи, забезпечення її спрямованості відповідно до економічних, політичних та соціально-культурних умов розбудови й оновлення школи нового типу;
• розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм, змісту науково-методичної роботи;
• спрямування науково-методичної роботи на створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, реалізацію їх творчих запитів.